• Indsend nyhed
onsdag 10. juni 2026
  • Login
Vendsyssel Avis
  • Aalborg
  • Blokhus
  • Brønderslev
  • Dronninglund
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Hjallerup
  • Skagen
  • Erhverv
  • 112
  • Sport
  • Det sker
Ingen resultater
Vis alle resultater
  • Aalborg
  • Blokhus
  • Brønderslev
  • Dronninglund
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Hjallerup
  • Skagen
  • Erhverv
  • 112
  • Sport
  • Det sker
Ingen resultater
Vis alle resultater
Vendsyssel Avis
Ingen resultater
Vis alle resultater
af Redaktionen
23. maj 2026
i Blokhus, Hjørring, Jammerbugten, Løkken, Nyheder, Pandrup
0
DELINGER
Del på FacebookDel på LinkedIn
Sti100 er nu forlænget hele vejen til Løkken

Sti100 er nu forlænget hele vejen til Løkken

Fredag blev den nye forlængelse af Sti100 officielt taget i brug, da borgmestrene Christian Hem og Søren Smalbro klippede snoren foran flere hundrede fremmødte gæster ved Munkens Klit syd for Løkken.

Dermed er den populære sti nu udvidet, så den forbinder Blokhus og Løkken gennem kystlandskabet bag Vesterhavets klitter.

Omkring 300 mennesker deltog i indvielsen, heriblandt sommerhusejere, motionister, lodsejere, politikere og naturinteresserede. Stemningen blev sat fra start af Jammerbugt Garden, som leverede den musikalske åbning på dagen.

Et projekt med fokus på natur og friluftsliv

Forlængelsen af Sti100 er blevet til med støtte fra Realdania og er en del af den strategiske udviklingsplan for området mellem Blokhus og Løkken.

Det nye projekt omfatter seks kilometer ny sti mellem Kettrup Bjerge og Løkken samt forbedringer af flere eksisterende rekreative faciliteter.

I sin tale pegede Christian Hem på, at projektet vil styrke hele området.

– Det er et stort løft for både borgere og turister. Vi får nu endnu bedre muligheder for at opleve naturen og landskabet i området, sagde han.

Søren Smalbro fremhævede samtidig det tætte samarbejde mellem de to kommuner.

– Sti100 viser, at gode oplevelser ikke stopper ved kommunegrænsen. Nu hænger området endnu bedre sammen for både lokale og besøgende, lød det fra borgmesteren.

Nye muligheder for vandrere og cyklister

Ud over den nye nord-sydgående sti er flere af områdets øst-vestgående kyststier blevet forlænget, så der nu er endnu flere muligheder for rundture i naturen.

Langs stien er der opsat nye bænke, korttavler og informationsskilte om områdets dyre- og planteliv. Formidlingen er blandt andet udviklet med input fra Danmarks Naturfredningsforening.

Samtidig bliver både Nordsøstien og Vestkystruten justeret, så vandrere og cyklister får bedre adgang til de nye stiforbindelser.

Hos Realdania glæder man sig over, at projektet både skaber bedre adgang til naturen og samtidig tager hensyn til den sårbare klitnatur i området.

Efter taler, kaffe og kage kunne de fremmødte selv tage den nye sti i brug på en fælles gåtur gennem landskabet.

 
Næste artikel
Nyt samarbejde i Fårup skal gøre det lettere at huske solcremen

Nyt samarbejde i Fårup skal gøre det lettere at huske solcremen

VendsysselAvis.dk

Navigation

  • 112
  • Bliv meddeler
  • Det sker
  • Erhverv
  • Indsend nyhed
  • Kontakt os
  • Køb annoncering på Vendsyssel Avis
  • Nyheder
  • Rettigheder og copyright
  • Sport
  • Vendsyssel Avis

Følg os

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ingen resultater
Vis alle resultater
  • Aalborg
  • Blokhus
  • Brønderslev
  • Dronninglund
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Hjallerup
  • Skagen
  • Erhverv
  • 112
  • Sport
  • Det sker

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne hjemmeside giver du samtykke til, at cookies bruges.