• Indsend nyhed
onsdag 24. juni 2026
  • Login
Vendsyssel Avis
  • Aalborg
  • Blokhus
  • Brønderslev
  • Dronninglund
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Hjallerup
  • Skagen
  • Erhverv
  • 112
  • Sport
  • Det sker
Ingen resultater
Vis alle resultater
  • Aalborg
  • Blokhus
  • Brønderslev
  • Dronninglund
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Hjallerup
  • Skagen
  • Erhverv
  • 112
  • Sport
  • Det sker
Ingen resultater
Vis alle resultater
Vendsyssel Avis
Ingen resultater
Vis alle resultater
af Redaktionen
24. juni 2026
i Brønderslev, Nyheder
0
DELINGER
Del på FacebookDel på LinkedIn
Vakuumpagten vandt Byens Bedste Band i Brønderslev

Vakuumpagten vandt Byens Bedste Band i Brønderslev

Efter seks års pause gjorde Byens Bedste Band comeback i Brønderslev – og interessen for den lokale musikkonkurrence viste sig at være intakt.

Mere end 100 publikummer var mødt op for at opleve otte lokale bands og musikprojekter dyste om titlen som Byens Bedste Band 2026. Publikum blev præsenteret for et bredt udvalg af musikalske genrer og stærke liveoptrædener, som gjorde dommernes opgave vanskelig.

Da aftenen var slut, kunne Mikkel Pilgaard dog lade sig hylde som vinder med sit soloprojekt Vakuumpagten.

Med en personlig og nærværende optræden samt et markant musikalsk udtryk formåede han at imponere både publikum og dommerpanel og dermed sikre sig sejren i den genopstandne konkurrence.

Musiklivet samlet igen

Bag arrangementet stod Musikforeningen Live, som ønskede at genoplive et arrangement, der tidligere har haft stor betydning for musikmiljøet i Brønderslev.

– Det har været helt fantastisk at kunne give byen det her event tilbage efter seks års pause. Der har virkelig været savnet noget samlende for den lokale musikscene. Stemningen i salen viste tydeligt, hvor meget det betyder – både for publikum og for musikerne, siger Morten Vangsted fra Musikforeningen Live.

Han fremhæver samtidig det høje niveau blandt deltagerne.

– Niveauet var imponerende højt, og det lover rigtig godt for fremtiden, siger han.

Vigtig scene for unge musikere

Hos Kulturskolen Brønderslev ser man også arrangementet som mere end blot en konkurrence.

Ifølge kulturskoleleder Lise Gam-Jensen spiller Byens Bedste Band en vigtig rolle for udviklingen af lokale musikere og vækstlaget.

– Events som Byens Bedste Band er enormt vigtige for græsrodsmusikken. Det giver unge og upcoming musikere en scene, hvor de kan udvikle sig, blive set og få erfaring. Samtidig møder de andre dygtige musikere, som de kan lade sig inspirere af, siger hun.

Kan blive en fast tradition igen

Aftenen var præget af stor opbakning og et stærkt fællesskab blandt både musikere og publikum. For flere af deltagerne var konkurrencen en mulighed for at prøve kræfter med en større scene, mens publikum fik et indblik i den lokale musikscenes mange talenter.

Den positive modtagelse betyder, at arrangørerne allerede ser muligheder for at gøre Byens Bedste Band til en fast tilbagevendende begivenhed i Brønderslev.

Både Musikforeningen Live og Kulturskolen Brønderslev håber, at succesen kan gentages i de kommende år og fortsat være med til at styrke det lokale musikliv.

 
Næste artikel
Børnehavebørn lærte om truet hasselmus på biblioteket

Børnehavebørn lærte om truet hasselmus på biblioteket

VendsysselAvis.dk

Navigation

  • 112
  • Bliv meddeler
  • Det sker
  • Erhverv
  • Indsend nyhed
  • Kontakt os
  • Køb annoncering på Vendsyssel Avis
  • Nyheder
  • Rettigheder og copyright
  • Sport
  • Vendsyssel Avis

Følg os

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ingen resultater
Vis alle resultater
  • Aalborg
  • Blokhus
  • Brønderslev
  • Dronninglund
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Hjallerup
  • Skagen
  • Erhverv
  • 112
  • Sport
  • Det sker

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne hjemmeside giver du samtykke til, at cookies bruges.