Nordjyske Bank fortsætter traditionen med at hylde det lokale foreningsliv i Nordjylland ved for sjette gang at uddanne sin eftertragtede foreningspris. I et rekordstort felt af 229 nominerede er Lundergård Idræts- og Ungdomsforening (LIUF) udpeget som en af de tre vindere, belønnet med en pengepræmie på 33.333 kroner.
Siden lanceringen af foreningsprisen i 2019 har formålet været at anerkende det samarbejde og de frivillige kræfter, der karakteriserer de mange nordjyske foreninger. Med over 62.512 afgivne stemmer i år, understreger banken det nordjyske engagement og dedikation til foreningslivet.
Bankdirektør Claus Andersen udtrykker sin begejstring over det høje antal indstillinger og fremhæver den essentielle rolle, foreningslivet spiller for mange borgere i regionen. Han er glad for at kunne præsentere LIUF blandt årets prismodtagere.
LIUF har siden sin etablering i 1975 gjort en stor indsats for at inkludere alle borgere i et bredt spektrum af aktiviteter, fra traditionelle sportsgrene til kulturelle arrangementer som revy og brætspilscafe. Dette bidrager til at skabe et inkluderende og varieret fællesskab i Hjørring og omegn.
Erik Vangsted fra LIUF udtrykker stor taknemmelighed for anerkendelsen og understreger, hvordan prisen er et vigtigt skulderklap til alle foreningens frivillige. Pengene fra Nordjyske Banks foreningspris vil blive anvendt til en række aktiviteter i forbindelse med foreningens kommende 50-års jubilæum i 2025.
Prisen, som gives i tæt samarbejde med lokalsamfundet gennem indstillinger og stemmer, afspejler den vigtige rolle, som LIUF spiller i det lokale miljø ved at tilbyde inkluderende aktiviteter. Dette engagement og dedikation til at være tilgængelig for alle var blandt de nøglefaktorer, der overbeviste den uafhængige dommerkomité om at vælge LIUF som en af de fortjente modtagere af dette års foreningspris.
Ud over LIUF blev KFUM-Spejderne fra Læsø og Safe House fra Aalborg også hædret som modtagere af foreningsprisen 2024.
For yderligere information om denne begivenhed og de involverede parter kan følgende kontaktes: Claus Andersen fra Nordjyske Bank og Jeppe Hostrup fra Publicity.