Supermarkedskæden MENY melder sin landsdækkende entré på onlinemarkedet med den nye e-handelsplatform, MENY Vin. Den nye satsning er en del af #FremgangSammen strategien for fødevarekoncernen Dagrofa, som har en gennemgående offensiv strategi for den digitale kunderejse øverst på agendaen.
I løbet af oktober begynder MENY at teste den nye e-handelsplatform, MENY Vin, som skal være startskuddet til supermarkedskædens ambitiøse plan for sin udvikling på digitaliseringsområdet. Under koncernstrategien #FremgangSammen, skal MENY arbejde videre på at udvikle sin digitale kundeoplevelse og ende som én af markedets bedste indenfor online vin.
“Vi arbejder i Dagrofa kontinuerligt på at forbedre kundeoplevelsen gennem digitalisering som led i vores overordnede strategi #FremgangSammen. Lanceringen af MENYs e-handelsplatform er en vigtig brik på en offensiv rejse mod de bedste digitale kundeoplevelser i MENY og Dagrofa. Jeg ser frem til, at vi snart for alvor kan begynde at se resultaterne af de nye digitale tiltag, vi arbejder på”, siger koncernchef for Dagrofa, Tomas Pietrangeli.
MENY Vin er en del af en sammenhængende digital indsats, som skal give kunderne den samme høje kvalitetsoplevelse på tværs af MENYs digitale platforme. Det er naturligt for MENY at starte sin landsdækkende e-handel med vin, fordi det er et af supermarkedskædens strategiske fokuspunkter. Samtidig er det en af supermarkedskædens stærkeste kategorier, både fagligt og i sortiment, med stort potentiale i e-handel, baseret på kundernes handlemønstre i MENY. Det er en del af den overordnede digitale strategi at udvide e-handel til de varekategorier, hvor det giver mening.
“Vi vil være nogle af de bedste til digitale kundeoplevelser indenfor e-handel af vin. Det er et konkurrencepræget marked, så vi skal være enormt skarpe, når vi lancerer noget nyt digitalt. Vores digitale tilstedeværelse skal afspejle den høje kvalitet, faglighed og inspiration, som MENY-kæden er kendt for. Vi har en ambition om at MENY Vin skal være den allerbedste online platform til vin i hele Danmark. Konkret betyder det, at vi skal tilbyde det bedste sortiment til markedet indenfor alt fra hverdagsvine, over kvalitetsvine til sjældne vine fra hele verden. I fremtiden vil vi udvide e-handel til udvalgte varekategorier, som giver mening for vores kunder”, siger kædedirektør i MENY, Richo Boss.
MENY Vin skal udbyde nøje udvalgte vine fra hele verden og tilbyde digital convenience kombineret med den høje standard af kvalitet, service og inspiration som i de fysiske MENY-supermarkeder. Det er målet at skabe en samlet, personlig kundeoplevelse på tværs af f.eks. MENY-kundeappen, hjemmesiden, MENY Vin og de fysiske butikker ved at bruge kundeforståelse til at personalisere deres oplevelse på de forskellige platforme. Netop for at sikre den bedste digitale kundeoplevelse, starter MENY i løbet af oktober en gennemgående test af e-handelsplatformen internt, inden den lanceres for kunderne. MENY Vin forventes at gå i luften for kunderne inden årets udgang og bliver tilgængelig i hele landet.
MENY Vin er et element i Dagrofas digitale strategi, som skal binde digitale kanaler sammen i fælles oplevelser, der arbejder sammen på tværs. Under den overordnede digitale strategi, arbejder også Dagrofas resterende kæder, foodservice- og logistikforretning på at målrette den digitale indsats til specifikke kunder og koncepter.
Kilde: Dagrofa