Destination NORD tilfører flere kræfter på national og international marketing, idet Rebekka Schlippe er tiltrådt som Digital Marketing Manager.
Rebekka Schlippe er 34 år og oprindeligt fra München i Tyskland. Hun tiltræder i en nyoprettet stilling som Digital Marketing Manager hos Destination NORD, som er destinationsselskab for Aalborg, Frederikshavn, Brønderslev og Læsø kommuner.
Hun kommer fra en stilling som Communications Manager hos Creative Denmark og har gennem en årrække arbejdet med kommunikation og markedsføring, tidligere hos bl.a. VisitDenmark i London og Hamborg og hos Ecco.
Rebekka Schlippe er uddannet inden for analytisk journalistik og virksomhedskommunikation fra Aarhus Universitet.
Hun bliver en del af organisationens marketingteam, som er ansvarlig for den gæstevendte markedsføring af destinationen og tiltrækning af turister fra ind- og udland. Her skal hun bl.a. bearbejde det tyske og det hollandske marked og udvikle organisationens digitale kanaler.
“Turismeindustrien har været den røde tråd igennem hele min karriere. Efter at have arbejdet med nation branding og Danmark som turismeprodukt over flere år i både ind- og udlandet, er Destination NORD det perfekte match for mig. Jeg glæder mig til at medvirke til at forme og fordybe mig i alt fra strategi til eksekvering af kampagner. Som tysker, der har fundet sit hjem i Nordjylland, har jeg et stort personligt ønske om at vise resten af landet og vores internationale gæster vores mange nordjyske styrkepositioner, siger Rebekka Schlippe.
Hun suppleres af direktør i Destination NORD, Tonny S. Thorup:
“Vi er ekstremt heldige, at Rebekka Schlippe har kastet sin kærlighed på Nordjylland og bosat sig i regionen netop nu, hvor vi har et stort behov for at udbygge og skærpe vores kompetencer inden for national og international markedsføring. Vi har flere store slag, der skal stå på markedsføringsfronten de kommende år, og her kommer Rebekka med både uvurderlig erfaring og et knivskarpt blik for hvad der skal til for bl.a. at fortsætte og udvikle succesen på det tyske og hollandske marked.”
Destination NORD er sammen med de øvrige 18 destinationsselskaber i Danmark sat i verden for at arbejde mere professionelt med turismefremme og dermed få skabt mere omsætning og jobs inden for turisme- og oplevelsesøkonomien.
Kilde: Destination NORD